I must have left my house at eight, because I always do
My train, I’m certain, left the station just when it was due
I must have read the morning paper going into town
And having gotten through the editorial, no doubt I must have frowned

I must have made my desk around a quarter after nine
With letters to be read, and heaps of papers waiting to be signed
I must have gone to lunch at half past twelve or so
The usual place, the usual bunch

And still on top of this I’m pretty sure it must have rained
The day before you came

I must have lit my seventh cigarette at half past two
And at the time I never even noticed I was blue
I must have kept on dragging through the business of the day
Without really knowing anything, I hid a part of me away

At five I must have left, there’s no exception to the rule
A matter of routine, I’ve done it ever since I finished school
The train back home again
Undoubtedly I must have read the evening paper then

Oh yes, I’m sure my life was well within it’s usual frame
The day before you came

I must have opened my front door at eight o’clock or so
And stopped along the way to buy some Chinese food to go
I’m sure I had my dinner watching something on TV
There’s not, I think, a single episode of Dallas that I didn’t see

I must have gone to bed around a quarter after ten
I need a lot of sleep, and so I like to be in bed by then
I must have read a while
The latest one by Marilyn French or something in that style

It’s funny, but I had no sense of living without aim
The day before you came

And turning out the light
I must have yawned and cuddled up for yet another night
And rattling on the roof I must have heard the sound of rain

The day before you came

Was für ein Text! Was für eine Interpretation! Mir gefällt an diesem Text diese unglaublichen Variationen, um die Gleichtönigkeit „ihres“ Alltages zu beschreiben, „bevor er (in ihr Leben) kam“. Hier wird extrem diskret beschrieben, wie sich das eigene Leben verändern kann, wenn man einen besonderen Menschen kennenlernt. Und so vorsichtig, fast zaghaft vorgetragen, aber total melodisch. Gerade hier ist die Stimme ein weiteres Instrument, wie es bei vielen Abba-Titeln ja nicht unüblich ist. Nicht ohne Grund hatte Abba so dermassen Erfolg. Das war mehr als gefälliger Pop, man muss sich das nur mal antun.
Wenn über Abba berichtet wird, dann oft über Dancing Queen, Waterloo und vielleicht SOS. Und meist hört man „Abba“, ohne zuzuhören, die Musik ist ja auch gefällig genug. Aber es lohnt sich, ab und an dem Text zu lauschen!

Und irgendwann hört ihr mal wieder einen Abba-Song, lächelt und denkt an Lerigau Aussernet 😉

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